05 desember 2011

Lys i mørket

Det jeg liker aller best med mørketiden er at den inviterer til herlige "innekosekvelder" med fyr i peisen, levende lys, et pledd i sofaen og en god bok...Jeg finner ikke roen om kvelden før leker og annet rot er ryddet bort og de utallige lysene tent. Det skaper en lun og god stemning som jeg ikke kan være foruten.

Jeg flytter på og bytter ut både telysholdere og større lysestaker til enhver tid, rett og slett fordi forandring fryder. For tiden har jeg følgende "favorittlysestaker" stående fremme:

Hjertelysestakene til høyre er fra Søstrene Grene, og er bare utrolig skjønne. Til høyre er det bilde av et duftlys fra Yankee Candle. Lyset brenner veldig fint, varer lenge og lukter kjempegodt. Slike får du blant annet kjøpt på Stjernedryss.

I et speil på veggen i stua pleier jeg å pynte med mye forskjellig. Nå i disse juletider er det Hadelandnissene sammen med noen skjønne telysholdere som får stå til pryd. Kombinasjonen av levende lys, glass og speil gir en helt spesiell og vakker stemning.

Siv

1 kommentar: