26 desember 2011

Og så var det gjort...

...nå var det over for denne gang!

Vi har hatt en herlig julefeiring med 19 store og små til bords på selveste julekvelden, en rolig første juledag og familiebesøk andre juledag. Vi har fått det vi ønsket oss og mere til, spist deilig mat, herlige kaker og altfor mye godteri. På spisebordet vårt ruver nå den flotte, store vasen "alv" fra Wik og Walsøe, og den tar seg skikkelig godt ut med julebuketten oppi. Foruten vasen har jeg en masse annen ny pynt som ligger på vent til julepynten er fjernet.

Julen, som jeg har gledet meg til i månedsvis, gikk så fort over, og det er noe vemodig med det å fjerne all den koselige pynten. Det blir så mørkt og dystert i huset da. Men til tross for de varme fargene og den koselige stemningen julepynten bringer med seg skal det bli godt å få ryddet dette bort nå snart, for deretter å gå lysere tider i møte.

Når fjerner dere pynten egentlig? Venter dere til 13 dag jul? Jeg tenker å kaste ut juletreet allerede i morgen ettersom det drysser veldig, og vår lille ett-åring river og drar i både greiner og pynt. Men resten av pynten skal få stå til over nyttår.


I morgen begynner hverdagen igjen, og det er tid for bytting av julegaver som vi enten fikk dobbelt av, eller som var for små eller for store i størrelsen. Regner med fullt kaos og planlegger å være tidlig ute. Men med en "uhamslig", snart høygravid kropp og en vilter gutt som skal gjøre ting i sitt tempo og slett ikke slik som mammen planlegger, får jeg ta dagen som den kommer og heller satse på at de har mer igjen av det som jeg skal bytte gavene i når jeg omsider kommer meg til kjøpesenteret :-)

Nyt siste rest av julekvelden kjære lesere!

Klem

Siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar