09 desember 2011

Travle tider

Med en travel ettåring i hus er det ikke alltid like enkelt å få gjort unna det en har planer om. Spesielt ikke når mini er høyt og lavt, klatrer på det som klatres kan og river ned alt innen rekkevidde. Det første jeg må gjøre når jeg står opp om morgenen er å flytte alt av pynt som det er en mulighet for at han får tak i, ellers blir det knust i løpet av dagen. Når kvelden kommer og lillegutt har sovnet, da kan jeg trygt ta frem all pynten igjen og kose meg med en dekorativ stue. Det ser ganske så tomt og trist ut her på dagtid. Det positive er vel at jeg ikke får sett meg lei på pyntetingene, og hver kveld føles som en fornyelse i stuen.

Travlere skal det vel bli når vi i mars neste år får et nytt tilskudd til familien. Etter "mageaktiviteten" å dømme blir ikke dette nurket noe roligere, helst hakket livligere. Så da får jeg vel heller legge den maksimalistiske, overfylte og romantiske stilen på hylla til ungene er blitt konfirmanter, og prøve å finne roen blant tomme vinduskarmer, salongbord uten pynt, adventsaker uten lys (jeg tar de på, han tar de av), sofaer uten pynteputer og skaper og sjenker uten innhold (skapene måtte tømmes fordi mini hadde det veldig moro med å kaste ut alt vi hadde inni der).

I mellomtiden drømmer jeg meg bort med tanken på hvordan jeg har lyst at det skal se ut i stua. Mange sverger til uttrykket "less is more", og i mange tilfeller er jeg enig i det. For mye krimskrams rundt omkring kan fort gi et rotete inntrykk, derfor prøver jeg å samle ting i grupper og lage vakre stilleben. Nedenfor vises noen av ønskene til hjemmet:

Jeg sier gjerne "JA-TAKK" til en deilig lenestol (Howard) fra Englesson...

...og heller ikke nei-takk til en slik lampe fra Herregård Design





Eller hva med noen herlige tekstiler fra Nyblom Kollèn? Ta en tur innom www.nyblomkollen.se. Her er mye fint å velge i!

Ha en fin dag alle sammen!

Klem Siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar