10 desember 2011

Skattejakt

I går fikk jeg en aldeles utmerket telefon av ei venninne; om jeg ville være med og ta turen til en nyoppdaget bruktbutikk i nærområdet?! Selvfølgelig ville jeg dette! Skattejakt er noe av det kjekkeste jeg vet, og i tillegg skulle det bli godt å komme seg ut en tur etter å ha vært sittende inne med sykt barn hele uken.

På vei til dette nye "skattekammeret" stoppet vi innom en annen bruktbutikk, og der endte jeg opp med å kjøpe en herlig kommode. Sånn i utgangspunket er den vel ikke i verdens beste stand, men med litt pussing og maling blir den kjempefin, det er jeg sikker på. Den skal stå inne på minstemann sitt rom, og jeg gleder meg allerede til å male den i herlige, gøyale farger og montere artige knotter på skuffene.

Da vi endelig kom frem til denne nyoppdagede bruktbutikken, som for øvrig heter "Brukt og Grønt", ble jeg positivt overrasket over hvor mye fint de hadde der! Alt fra små pyntegjenstander til større møbler, prismer og diverse. Jeg endte selvfølgelig opp med noen kjøp derifra også, deriblant sandkakeformer og en stor kobbergryte. Sandkakeformene har jeg planer om å bruke til å baking, men foreløpig står tre av dem til pynt med telys oppi. Det var faktisk veldig fint. Kobbergryten har fått plass ved siden av vedovnen og rommer nå veden. Den passet ypperlig inn i den litt triste kroken ved pipa. Husfruen er meget fornøyd :-)

Superivrig som jeg var etter å ta bilde av mine nyinnkjøpte skatter og vise dem til dere, gikk jeg i gang med "fotoshoot" like etter middagen. Etter å ha tatt bilde av sandkakeformene sluttet kameraet å virke! Er en smule irritert nå, for hva er vel en blogg uten bilder? Jeg legger ved et bilde av sandkakeformene og satser på at kameraet virker igjen i morgen...ellers blir det en dyr jul for husbonden ;-)


Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

Klem

Siv


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar