10 januar 2012

Prosjekt barnerom

I morgen begynner jeg ryddingen av husets desidert mest rotete rom; barnerommet til minstemann. Som nevnt i tidligere innlegg har dette rommet blitt brukt som garasje/bod/kjeller/loft og rommer alt annet enn det som er meningen skal være der inne ;-) Mini sover fremdeles på vårt rom, men nå er det på tide at han får sitt eget rom. Dessuten kommer snart aller minstemann til verden, og da trenger jeg plass til dette nye familietilskuddet på vårt rom.

Jeg gleder meg til å komme i gang med ryddingen, og skal heldigvis få hjelp fra min søster. Kanskje vi får gjort en hel del allerede i morgen? :-)



Bildene over er fra barnerommet til minstemann. Tre av veggene er kledd med hvitmalt panel, mens den fjerde har tapet. Jeg er ikke begeistret for denne tapeten og har planer om å bytte den ut. Siden de to minste barna våre skal dele rom vil jeg vente og se om det er en jente eller gutt vi får, før jeg bestemmer meg for hvilken tapet jeg vil ha. Men den skal være fargerik og koslig, og gi varme til dette ellers så kalde rommet. Jeg har også planer om å male panelet i en litt varmere, lunere farge. Er litt usikker på hvilken farge jeg skal ha på panelet, men tenker noe som har litt varm gulfarge i seg, uten å bli veldig gult. Vurderer også vegg-til vegg teppe, eventuelt et stort vanlig gulvteppe. Det er parkett der fra før, men det blir fort kaldt for små barnerumper å sitte og leke på tregulv.

Ellers er dette rommet det minste soverommet i huset, og på sine 9 kvm blir det en utfordring å finne gode praktiske løsninger som skal gi sengeplass, oppbevaringsplass og lekeplass til to små. Men denne utfordringen tar selvsagt husfruen på strak arm, og gleder seg til å sette i gang ;-)


Jeg har vært så heldig å få tak i to skuvsenger som på bildet over. Den ene fikk jeg av ei venninne, den andre kjøpte jeg på bruktbutikken. Begge skal males og pusses opp, men jeg er litt usikker på hvilken farge jeg skal gå for. Synes de er fine i hvitt, men på et barnerom er det på sin plass med litt farger. Den sengen jeg fikk av venninnen min er mintgrønn og egentlig ganske fin i den fargen, så tror jeg går for noe lignende. Vurderer også å ha en stripe med retrotapet på siden av sengen, men har ikke helt bestemt meg enda. Seng nummer to må jeg vente med å gjøre noe med, ettersom jeg fremdeles ikke vet om det blir en jente- eller gutteseng :-)

Dette var litt om planene for barnerommet, flere ideer kommer senere :-)

Ha en fin kveld

Klem Siv



1 kommentar:

  1. så spennande! hørres ut som du har ein plan klar! eg syns barnerommene e vanskelige å planlegga! e så mye fint der ute!

    klem fra vibeke i skråningen

    SvarSlett