30 september 2012

Interiør- og boligmessen 2012

Dette har vært en begivenhetsrik helg! Lørdag morgen kl 06.30 dro jeg og en venninne avgårde til Bergen for å delta på Interiør- og boligmessen 2012. Arrangementet holdt til i Grieghallen, hvor den ene fantastiske utstilleren etter den andre viste frem fristelser som var umulige å motstå.
 
Første del av programmet var bloggfrokost for interiørbloggere fra mange deler av landet. Frokosten bestod av champagne og nydelige sandwicher samt en helt fantastisk brownie. Det var loddtrekning og utdeling av eksklusive premier, og vi fikk alle hver vår goodiebag med mye gøyalt innhold.
 
Etter frokosten var det shopping, shopping og atter shopping! Så utrolig mye fint, både innen møbler, pynt og stæsj og nydelige eksklusive sjokolader. Vi gikk og vi gikk, fra den ene utstilleren til den andre, frem og tilbake, tenkte og funderte, diskuterte og planla- og til slutt betalte, rimelig fornøyd med dagens fornyelser til hjemmet. Det er ikke så lett å velge ut et begrenset antall produkter når en helst vil si jatakk til alt, men heldigvis er det meste mulig å bestille på nett ;-)
 
Det var noe for enhver smak på denne messen, enten du liker det klassiske, nostalgiske og romantiske, det industrielle, det moderne eller gamle klassikere. Ettersom jeg er midt i et "stilskifte" i hjemmet, fra det romantiske til noe mer moderne, fikk jeg enormt mye inspirasjon og mange gode ideer som jeg verker etter å sette i gang med. Heldigvis er det ikke mer en to uker til vi overtar det nye huset og jeg kan gå i gang med innredningen. Jeg kjøpte for det meste småting til huset, og det jeg er aller mest fornøyd med er knottene "The dots" fra Muuto:

 
 
 
Jeg endte opp med to grå og en hvit i den minste størrelsen, samt en gul i den mellomste størrelsen. Knottene har jeg planer om å ha i gangen. Som nevnt i forrige innlegg har jeg skikkelig sansen for grått og gult for tiden, og etter å ha vært på interiørmessen har jeg forelsket meg helt i betong, litt naturfarger, grått, hvitt og svart. Så planen er nå å tapetsere den ene veggen i gangen med betonglignende tapet (se bilder nedenfor), og på denne veggen skal Muuto-knottene festes. Gleder meg!
 
 

 
Oslolampen på bildet over står aller høyest på ønskelisten min. Knalltøff lampe som finnes i tre farger: svart skjerm og svarte ben, beige skjerm og stålben, lyseblå skjerm og hvite ben.
 
Etter all shoppingen var det avslapping på hotellet før hele 80 interiørbloggere møtte opp på Supperia for å spise middag. Vi fikk servert herlig tapas.
 
Søndag var vi en tur innom messen og shoppet litt mer før vi reiste hjem etter en skikkelig vellykket husmorferie!
 
 
Ha en fin kveld!
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar