12 desember 2011

Mens vi venter...

Det er ikke bare julehøytiden vi går og venter på her hjemme. Mens vi nyter denne koselige stunden frem mot jul har vi noe enda bedre å se frem til; noen måneder ut i det nye året, 14 mars, venter vi et nytt familiemedlem. Om det er gutt eller jente vet vi ikke, men spennende blir det uansett. Ettersom vi har en liten aktiv krabat på 15 mnd, og i tillegg tre større barn, har dette svangerskapet gått raskere enn jeg trodde var mulig. Det var med skrekkblandet fryd jeg i går plutselig kom på at det kun er 3 mnd igjen til vi får hilse på vår lille sønn eller datter, lillesøster eller lillebror. Jeg ble litt stresset med tanke på alt jeg har lyst å gjøre klart på forhånd, som å innrede barnerom, handle inn det vi mangler av utstyr, strikke mange fine plagg og lignende...og ikke minst få nåværende minstemann til å sove rundt om nettene!

Jeg har rukket å strikke et par ting, men hadde planer om så mye mer. Jeg tenker at når jula er over får jeg sette meg ned og begynne på den strikkede heldrakten jeg har lyst å ha klar til mars...da har jeg tid til å fokusere på strikking, nå vil jeg helst bare nyte juletiden.

Her er buksen jeg har strikket. Den er i glattstrikk og perlestrikk, og var egentlig ganske enkel. Den mangler knapper i skuldrene, har lyst å vente og se om de skal være rosa eller blå :-)

I tillegg har jeg strikket noen tøfler/sko, de var kjempeenkle. Fikk begge unnagjort på et par timer. Har strikket et par i rosa og skal strikke et par i blå også. De er ikke helt ferdige enda; de må sys sammen under sålen og bak, og så skal "klaffene" brettes ned på sidene. De er strikket i deilig miniaplakka og er supermyke og varme.


Ha en fortsatt fin kveld!

Klem

Siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar