15 januar 2012

Dagdrømmeren

Førsteplassen for dagdrømmeri hadde nok gått til meg dersom det fantes en slik konkurranse. Her hadde jeg stått som en soleklar ener, ingen over, ingen ved siden. Det er da jeg har det som best; når det er stilt i huset, ingenting på programmet, og jeg kan synke ned i sofaen med et inspirerende og fengende interiørblad som drar meg inn i en verden hvor jeg kan gjøre som jeg vil. Her er ingen prosjekter for store eller for kostbare, her finnes ikke mangel på kunnskap, ei heller effektivitet...her kan jeg knipse med fingrene og vips så er det ene oppdraget etter det andre fullført. Og blir jeg misfornøyd, vel, da er det bare til å begynne om igjen...så enkelt og greit.

Men når husfreden omsider blir brutt og jeg igjen blir en del av det realistiske nuet, da hender det innimellom at jeg sitter med en følelse av å være skuffet...skuffet over at jeg må vente med mine "nyoppdage" prosjekter, enda jeg vet hvor bra det ville tatt seg ut, skuffet over at jeg ikke har kunnskaper nok til å fullføre jobben selv, for jeg er en person som liker å få til ting på egenhånd, skuffet over at jeg per i dag ikke har nok krefter til å gjøre verken det ene eller det andre, for jeg liker absolutt ikke å sitte i ro og ikke gjøre noen ting...Men da forteller jeg husbonden hva jeg har lyst å få gjort i nærmeste fremtid, han er aldri vanskelig å be om hjelp, og han godtar det meste av mine planer. Skjønt vi ikke er helt enige om definisjonen av begrepet "nærmeste fremtid så slår jeg meg noenlunde til ro med dette og opplever igjen gleden og positiviteten en dagdrøm kan resultere i :-)

I dag har jeg grublet litt på et av mine uteprosjekter,nemlig det å lage en levegg og en dør mellom garasjen og husveggen. Har snust litt rundt på nettet etter bilder av gamle dører for å finne litt inspirasjon:

En gammel stabbursdør

En gammel låvedør

Nok en gammel låvedør

En gammel uthusdør

Ny dør i gammel stil

Det blir nok en slik dør som på bildet over, laget i gammel stil, bare at vi skal ha en enkel dør. Jeg liker veldig godt disse z-formede plankene på døren, og beslag har jeg også lyst på ettersom vi skal ha det på garasjen. Så til deg kjære husbond; husfruen har nå lagt inn ordre ;-)

Nyt siste rest av helgen kjære lesere

Klem

Siv 




4 kommentarer:

  1. du er så flink tante hilsen kathrine skalbegynne og lese bloggen din kjempe spennenes og mye fine og snåle ting <3 fårsett og blogge <3 det er det du dugger til og selfølgelig mye mer da sånn som og vera tanten mi det er noe av det du er best i,kjempe glad i deg snåle blogg du har!!!

    SvarSlett
  2. Flinke jente!! Bra skrivning! Det blir koselig i skåredalen ser jeg :)

    SvarSlett
  3. Takker for herlige kommentarer :-) Det kommer seg sakte men sikkert her hos oss. MYE arbeid gjenstår, men det er godt å ha prosjekter på lur, ellers blir det en smule kjedelig ;-) Gleder meg til våren kommer og det er tid for å så plenfrø og styre og stelle ute :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. hei , du har en kjempe fin blogg, og masse snåle/søte ting :) elsker å lese bloggen din <3
      ps : takk for fine/hjepende ord på bloggen.<3. du er en super tante <3

      Slett