27 januar 2012

Oh lykke!

I dag har vi fått gjort en hel del her hjemme, med god hjelp fra min søster og husbonden :-) Den ene boden ble ribbet for krimskrams, hyller ble montert og satt inn, og ting ble selvsagt stablet inn igjen. Men mye gikk i søppelet og noe faktisk i garasjen, slik som fiskestenger, uteleker og skohyller til å plassere arbeidssko og støvler på. Alt rotet som var på lillegutts kommende rom er nå sortert ned til minste detalj, mye er kastet, en del er tatt vare på, rommet hans er helt tomt og i boden er det fremdeles orden :-)

Når husbonden kom hjem fra jobb kastet han seg rundt og begynte å male barnerommet. Etter 3-4 timer var rommet ferdig malt to strøk, og husfruen er meget fornøyd. I forrige innlegg skrev jeg hvilke farger jeg hadde tenkt å ha på rommet, både når det gjaldt veggene og gulvteppet. Etter nye runder i malerbutikkene ble det selvfølgelig ikke slik jeg hadde planlagt, men egentlig mye koseligere...tror jeg:-)

Det viste seg at den blåfargen jeg hadde valgt ut, som skulle være helt lys, ikke var så lys likevel, så da var det over i tenkeboksen igjen. Jeg ville ha en fin farge samtidig som rommet ikke skulle bli verken guttete eller jentete. Jeg falt til slutt på en veeeeeldig lys grønnfarge, noe mintgrønn-lignende, og gulvteppet som skulle være ganske lyst ble nå i mørkere brunt. Det brune teppet virket lunere og koseligere enn det lyse jeg først hadde sett meg ut, og så tror jeg det vil passe utrolig godt til den nye veggfargen.

Når det gjelder garderobeinnredningen har jeg nå gått fra å velge kommode+ høyskap til kun kommode. Dette fordi det ble vanskelig å finne noe som passet nøyaktig inn i nisjen som skal være to meter bred i følge tegningene, men som ikke er mer enn 1,99 meter i praksis. Fant en fin kommode som jeg lurer på å bestille. Den er 1, 80 meter bred og vil derfor ikke dekke hele veggen, men jeg skal finne på noe lurt likevel.

Det eneste som fremdeles er som planlagt er wallstickersene jeg viste i forrige innlegg, de venter jeg på at skal dukke opp i posten hvert øyeblikk. Gleder meg utrolig mye til å få dem på plass!

Ingen bilder ble tatt i dag, jeg skal prøve å få gjort det i morgen. Da får vi forhåpentligvis lagt teppet på gulvet også, håper det blir like bra som forventet :-)

Jeg håper alle dere lesere får en fin fredagskveld og en herlig helg.

Klem

Siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar