04 januar 2012

Samler på ditt, samler på datt...

Lillegutt er syk- igjen, og det blir lite tid til blogging og andre syslerier. Planen min denne uken var å komme i gang med rydding av det som skal bli minsten sitt soverom, der trengs det et realt skippertak. Det blir nesten som å gå på skattejakt igjen, det er mye krimskrams å finne der inne. Vi har ikke bodd i huset vårt i mer enn 1,5 år, men likevel har det klart å samle seg opp en del rot gitt. Sånn går det når husfruen ser potensialet i alt mulig, om det så er gamle garnnøster, retro sengetøy, utslitte barnebøker eller småmøbler. Alt kan fikses og ordnes og bli den vakreste ting, bare noen tar seg av det. Vet ikke helt om husbonden er enig i dette, men han godtar hvertfall alt jeg kommer drassende med etter en tur på bruktbutikken eller mamma og pappas krypeloft. Ære være han sier bare jeg:-)

Ellers når det kommer til "samlerdilla" har jeg nå to servise jeg samler på; et til hverdags og et til fest. Begge er veldig fine synes jeg, det ene klassisk mens det andre er mer romantisk. Hverdagsserviset vi har fra før er fra Ikea. Hvitt og helt enkelt, men jeg synes det er litt kjedelig og trist. Grand cru fra Rosendal var serviset jeg hadde tenkt å investere i til hverdags; det er tidløst og stilig, en får mye tilbehør og det koster ikke skjorta. Men etter mye frem og tilbake falt valget på Edme fra Wedgewood, rett og slett fordi serviset fra Rosendal ble for likt det vi allerede har.


Bildet over viser serviset Edme. Det er kremfarget og har koselige, litt gammeldagse detaljer.

Bildet nedenfor er av serviset Sterling. Stilig og tidløst!


Ellers ønsker jeg meg nytt kaffeservise fra Wik og Walsøe. Dette heter Alv og vises på bildet nedenfor:


Jeg har ikke begynt å samle i dette enda. Fikk en stor vase i samme serie til jul, men kaffekopper og asjetter er det lite av her i hus ;-)

Jeg synes det er utrolig kjekt å endelig være samler av flotte servise. Jeg stortrives med å invitere gjester til middag, og da er det kjekt å kunne ha noe fint å dekke bordet med. Og så går en heller aldri tom for ønsker til jul og bursdag da det finnes utrolig mye flott tilbehør til disse servisene.

Ha en fin kveld alle sammen

Klem

Siv 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar